mandag den 9. juni 2008

Den store klap

Det står pludselig lysende klart for mig, hvorfor jeg valgte at stoppe på univeristetet. Sidder og skal skrive en opgave i forbindelse med et skoleophold (er elev). Og klappen er gået ned. Jeg kan intet få ud. Der er bare sort inde i hovedet. Tekster med overstregninger ligger spredt over det hele. Curseren står og blinker på skærmen, mit hjerte banker og det prikker i hele kroppen. Det her er præstationsangst i sin renest form. Alt kommer tilbage til mig nu, gamle spøgelser rasler med kæderne igen. Hvor jeg dog hader den følelse. Jeg er klar til at lægge mig under dyne og tude min afmagt ud. 4 timer foran computeren og der står 10 linjer. Deadline er på fredag og jeg kan bare ikke magte det.

2 kommentarer:

Hanne (mor) sagde ...

Kære Helle
Jeg føler med dig, jeg her heller ikke til eksamen. Husk på denne ansøgning er til noget du gerne vil og ikke noget du skal for at opnå noget. Du vil gerne på det ophold og selvfølgelig kommer du det, du skal bare lige fortælle nogle at du skal med. De skal bare lige vide at du er der, så skriv at lige og sige hej her er jeg og jeg skal ansøge om det ophold jeg hedder Helle. Det er ikke den store videnskabelige handling der skal til. Dette er ikke for at nedgøre din angst, men for at åbne op til .....................

Helle sagde ...

Fik skrevet opgaven til sidst. Den blev faktisk rigtig god :)