fredag den 18. juli 2008

Hamster-bekymringer

Min lille guldhamster har en svulst/knude i armhulen. Den er meget stor og jeg kan se den besværer hende, når hun vil løbe i sit elskede løbehjul. Hun har haft den i en måned nu og jeg har villet tage hende med til dyrlægen her i sommerferien, når kattene alligevel skulle vaccineres. Men min egen dyrlæge har ferie indtil starten af august. Alle siger, at det bare er sådan noget der sker og at jeg bare skal lade hende være. Men det kan jeg altså ikke bære. Så pylremor her har bestilt tid hos en anden dyrlæge på mandag. Nu må jeg se, hvad han siger. Kan den opereres væk for et mindre beløb, så er det det, der skal til, men jeg kan ikke ofre flere tusinde på hende. Modsat så vil jeg ikke bare lade stå til, når jeg nu kan se at den besværer hende. Hun spiser fint og ser ellers ud til at være i fin form, men et eller andet sted indeni mit hjerte stikker det, for jeg har så dårlig samvittighed over, at jeg ikke har fået hende til dyrlæge noget før. Kunne ellers have fået en tid i dag, men vi skal besøge svigerforældrene. Håber virkelig at et par dage fra eller til ikke gør den store forskel. Folk må ryste på hovedet lige så meget de vil, over at jeg bekymrer mig over sådan et bette dyr, men det er mit dyr, ergo bekymrer jeg mig.

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Jeg forstår din bekymring, Helle! Jeg har selv to katte, men har tidligere haft hamstere. Jeg håber virkelig for dig, at det er noget dyrægen nemt kan gøre noget ved. Det er jo så skrækkeligt at miste et af sine dyr.

Helle sagde ...

Jeg føler mig nu stadig som et skrækkeligt menneske, for jeg ved jo godt at økonomien spiller en stor rolle her. Drejede det sig om en af mine katte, var penge uden betydning, men når det nu drejer sig om min hamster, så betyder det alligevel noget. Hun er et bette kræ og jeg tvivler på at en operation er løsningen her. Og jeg kan altså ikke holde ud at se hende slæbe rundt med den klump, for den er altså stor efterhånden. Det er ikke bare en bette klump.
:( Men jeg føler mig stadig som et skrækkeligt menneske.