onsdag den 16. juli 2008

Jeg - en jordhest

Inspireret af en anden blogger, der skriver om sit kinesiske stjernetegn, vil jeg også fundere lidt over mit stjernetegn. Jeg er nemlig født i hestens år, nærmere bestemt Jordhestens år.

Generelt om Hesten:

Et meget indtagende og charmerende væsen. (Det lyder da meget rigtigt ;))

Elsker at møde andre mennesker. (Jep)

Holder af at deltage i fester og andre sociale arrangementer. (Ja)

En livlig figur og nyder at være i centrum. (Tjo, men ikke nødvendigvis i centrum)

Har betydelige lederegenskaber. (Joo det har jeg vel, men jeg behøver ikke altid have lederrollen)

Bliver beundret meget for sin ærlige og ligefremme facon. (Det håber jeg da)

Velformuleret og en overbevisende taler. (Ja)

Holder meget af diskussioner og debat.(Det gør jeg)

Har et kvikt hoved og lærer ting meget hurtigt. (Det synes jeg da selv)

Har et iltert temperament. (Det er blevet bedre med årene)

Ikke særlig god til at holde på en hemmelighed. (Det passer så ikke)

Har mange interesser og engagerer sig i et væld af aktiviteter. (Nej, få interesser, men går op i dem)

Skifter interesser tit. (Nej)

Hader at være bundet af smålige regler og forskrifter. (Jo til en vis grad)

Vil helst kun stå til ansvar for sig selv. (Ja)

Glad for at have andres støtte. (Hvem er ikke det?)

Takket være sine mange talenter og sympatiske natur vil Hesten ofte nå langt i livet.
(Jamen det lyder da godt)

Holder af udfordringer og arbejder systematisk og utrætteligt. (Ja)

Succes betyder alt. (Prøver at arbejde med dette, for perfektionisme er kun godt til en vis grad)

At fejle er en katastrofe og en ydmygelse. (Arbejder også med dette)

Er rastløs af natur. (Jooo, men kan da godt koncentrere mig om noget i længere t6id ad gangen.)

Klarer sig imidlertid fremragende i en hvilken som helst stilling, der giver hesten tilstrækkelig med frihed til at handle på eget inititativ eller som bringer hesten i kontakt med en masse mennesker. (Det må man sige, jeg har da ihvertfald fundet min rette hylde på mit arbejde)

Håndterer finanser med omhu og vil sjældent opleve alvorlige økonomiske problemer. (Hæ hæ, det passer ihvertfald ikke, jeg er blottet for enhver økonomisk snas, når det gælder min egen økonomi)

Meget opmærksom på sit udseende. (Ja, jeg er forfængelig, især når det gælder mit hår, mine negle og mit tøj)

Går som regelt i smart, farverigt og karakteristisk tøj. (Ahh har vist haft min flippede periode i folkeskolen, men ikke længere)

Betænksom af natur og ofte villig til at hjælpe andre. (Synes jeg da selv)

Venlig og udadvendt personlighed. (Jaaa :))

Særlig glad for udendørsaktiviteter. (Øhm..så længe det ikke regner og jeg ikke skal sove ude. Jeg har altså aldrig været spejder)

Dyrker ofte sport og motion. (Har gjort, men ikke længere)

Holder af at rejse, af litteratur og kunst. (Ja til alle tre ting)

Er meget god til at konversere. (Elsker at snakke med andre, så det er også rigtigt)


Alt i alt er der da en del, der passer, men jeg har det nu sådan med stjernetegn, at man kan få næsten alt til at passe på en selv.

Ingen kommentarer: