mandag den 21. juli 2008

Slut

Tumle er ikke mere :(

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh nej, Helle! Det gør mig ondt - jeg ved, hvordan det føles at miste sit kæledyr. Skal du ikke have en ny hamster?

Helle sagde ...

madame: jo jeg har allerede kig på en ny langhåret guldhamster. Jeg har jo slet ikke fået nok af de kræ. Tumle blev 1 år, men havde hende jo ikke engang i så lang tid, så en ny afløser må til. På onsdag går turen til Sønderborg for tro det eller ej, så er det ikke til at opdrive guldhamstere omkring Århus. Men nu har både kæresten og jeg jo ferie, så nu laver vi en tur ud af det. Selvom han har svært ved at forstå konceptet med at holde guldhamster som kæledyr, så forstår han heldigvis til fulde, hvor meget tabet af hende betyder for mig. Han har været rigtig sød i dag og bare ladet mig gå og tulle rundt for mig selv. Idag har vi så været inde hos min kusine-veninde og spise og hygge, så det har heldigvis afledt mine tanker.

Helle sagde ...

Det var forresten hos en anden dyrlæge, jeg var. Min egen havde ferie. Men han var så sød. Jeg fik tid tilat sige farvel til Tumle og fik et andet rum, hvor jeg blev en 10 minutters tid inden han kom tilbage for at tjekke hende. Synes jeg skyldte hende at blive der til hun var helt væk. Kunne ikke bare forlade hende, mens hun stadig trak vejret. Så fil sagt ordentligt farvel til hende, men da hun var væk, var hun også væk, så dyrlægen fik lov at skaffe hende væk. Jeg er ikke meget for begravelser, tror egentlig ikke rigtig på det. Tumle er her i ånden og den fysiske korp betyder ikke så meget. Sådan var det også det år jeg måtte aflive 3 af mine missere. Ingen begravelser, men de er her stadig i mit hjerte. Pladder-romantik en sen aften med lidt for meget rødvin, men ikke desto mindre, er det sådan jeg har det.

Madame sagde ...

Du kan lige tro, jeg ved, hvordan det har været - jeg har prøvet det samme.
Det må have været frygteligt, at du også har mistet tre katte, Helle! Bagsiden af al vores glæde ved dyrene er, når vi skal sige farvel ...