mandag den 8. september 2008

Konspirationer!!!

Konspirationer i mit eget hjem...intet mindre! Min kæreste har installeret ny computer, ny mus og nyt keyboard. Lækkert vil mange nok tænke.. Men nej!! Jeg havde nemlig lige opnået våbenhvile med den gamle computer. Efter start-vanskeligheder var vi kommet overens og vores samarbejde fungerede. Den generede ikke mig og jeg talte pænt til den. Den virkede, når jeg skulle noget vigtigt og lavede ingen problemer. Netforbindelsen var noget helt andet. En reel konflikt. Men det er en helt anden historie.
Nå men ny computer und alles. Vældig fancy, meget hurtigere og nye programmer. Lækkert? Nej! For dem som ikke kender mig, vil jeg lige skynde mig at indføje, at jeg er vanemenneske af rang. Jeg er ikke særlig glad for forandringer og vil helst at ting er som de plejer. Med denne nye computer var ingenting, som de plejede. Havde gemt og taget backup af alt, men alt skulle jo flyttes over til den nye. Indtil videre er placeringerne af de forskellige ting på mit skrivebord ikke optimalt, men det er til at leve med. Skal nok lige få det ryddet på plads igen. Nej den sande konspiration kommer op til overfladen nu: for tingene virker jo ikke altid, når jeg sidder med det. Har moslet rundt for at finde placeringerne programmer og diverse. Alt sammen snedigt gemt af den onde computer. Her i eftermiddag da jeg skulle til at skrive på min fagprøve, så virker keyboardet ikke. Jeg prøver alt for at få det til at virke; skifter batterier, connecter 117 gange, genstarter computeren og hvad ved jeg. Men ingen samarbejdsvilje fra keyboard overhovedet. Så hvad gør en ressourcestærk ung kvinde? Hun går i seng og surmuler!!
Kæresten kommer hjem og skal selvfølgelig lige gøre de samme ting, som jeg jo allerede havde gjort, for det kunne jo være, at jeg ikke har gjort det ordentligt. Det viser sig så at man først skal trykke på én knap og så trykke på en anden knap for at connecte keyboard med en blue-tooth-dimmer. Jamen altså, se lige netop det havde jeg jo ikke prøvet.
Hvor fører al denne snak hen? Jo jeg er kommet frem til den overbevisning, at al kærestens teknik konspirerer mod mig, fordi jeg har pigelus. Jeg kan f.eks. heller ikke få det fine surround-anlæg i stuen til at virke. Jo jo teknik er skam fint nok, men man skal altså bare lige have den der våbenhvile på plads først. Her er jeg gået i gang med de indledende forhandlinger, men der er lang vej endnu.

1 kommentar:

Anni Albæk sagde ...

Jeg føler med dig - det er ikke fair at ændre sådan noget uden at sige det til dig. Han burde have varskoet dig, sendt en lille notifikation om ændringer på vej, varslet, kimet med kirkeklokken, memo, post it på køleskabet (ha ha skrev først kæleskabet, hvad det så end er for noget) - bare en lille fugls kvidren.
Du må holde ud!!! Herfra er der tanke og opbakning.....han må vænne sig til de pigelus.