søndag den 19. april 2009

Spiritualitet

I går faldt jeg over en annonce om et spirituelt foredrag/bønnemøde med en, der hed Christian Laursen. Det var både på en bus og i et indkøbscenter. Jeg kan ikke huske, hvor det var, men jeg blev slået af farverne på plakaten. Det lignede en reklame for et hvilket som helst andet arrangement. Skarpe farver og smart sat op og et billede af en mand, der slår ud med armene. Men catch-frasen forargede mig på en måde. Den lød: Gud kommer selvfølgelig - gør du?

Helt ærligt, hvad ved de om det? Hvad nu hvis Gud synes at det her arrangement mere minder om plattenslageri, så han ikke gider dukke op, men måske istedet bare læner sig tilbage med armene over kors og ryster lidt på hovedet af spiritualitets-cirkusset.

Bønnemøder og helbredelser er altså en spiritualitet, som jeg har meget svært ved at forstå. Det bliver slået stort op og det bliver lavet som et show. Jeg synes det er noget mærkeligt noget.

1 kommentar:

Madame sagde ...

Hej Helle, jeg vidste ikke, at du stadig skriver, men jeg håber, at du og kattene og guldhamsteren har det godt.
Varme klem ...